|
W jesienną szarugę wieczory są długie
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4473 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
W scenariuszu tym znajdziemy propozycję zabaw plastycznych plamą oraz ćwiczeń artykulacyjnych usprawniających mięśnie warg. Proponowane zabawy można wykorzystać w przedszkolu, a także podczas długich, jesiennych wieczorów – w domu.
Scenariusz zajęcia dla dzieci 6–letnich Temat: „W jesienną szarugę wieczory są długie” – zabawy plastyczne plamą oraz ćwiczenia artykulacyjne usprawniające mięśnie warg. Cele kształcące:
- Rozwijanie kreatywności.
- Kształcenie narządów mowy.
Cele operacyjne: Dziecko:
- wykorzystuje przypadkowe odkrycia, wzbogaca je własną wyobraźnią,
- rozumie i potrafi poprawnie wykonać polecenia nauczyciela,
- jest samodzielne – dostosowuje zachowania do proponowanych ćwiczeń.
Metoda: słowna – rozmowa czynna – samodzielnych doświadczeń (aktywny udział w zajęciu poprzez zadania stawiane do wykonania). Forma: praca z całą grupą, praca indywidualna przy stolikach Pomoce: arkusze papieru, puste butelki, gwizdki, kawałki celofanu (dla każdego dziecka do ćwiczeń artykulacyjnych), duże kartki białego, gruboziarnistego papieru, tusz i słomki, magnetofon, kaseta z nagraniem utworu Vivaldiego „Jesień” ze zbioru „Cztery pory roku”. Literatura:
- „Zajęcia twórcze w przedszkolu – przedmioty i obrazy” S.Dorance,
- Materiały pomocnicze do pracy z dziećmi 5 letnimi,
- „Inspiracje i interpretacje” A.Wlinicz–Kiełkiewicz.
Przebieg zajęcia:
- Rozmowa na temat zjawisk zachodzących późną jesienią (wiatr, deszcz).
- Wysłuchanie fragmentu utworu muzycznego „Jesień” ze zbioru „Cztery pory roku” Vivaldiego (kołysanie się w rytm muzyki naśladującej wiatr).
- Ćwiczenia artykulacyjne usprawniające mięśnie warg w formie zabawy „Jesienny wiatr”. · Dmuchanie w arkusze papieru, w puste butelki, gwizdki, kawałki celofanu w celu uzyskania efektów podobnych do odgłosów wiejącego wiatru. · Naśladowanie odgłosów wiatru głosem.
- Zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa: „Drzewa i wiatr” (dzieci poruszają się po sali w rytm dowolnej muzyki, gdy muzyka milknie – naśladują ruchem rąk drzewa poruszane przez wiatr, wydając przy tym odgłos wiatru).
- Wyjaśnienie sposobu i pokaz wykonania pracy plastycznej przez nauczyciela.
- Zabawa plastyczna „Dmuchane plamy” – przy stoliku. Prosimy dzieci o rozlanie kilku pięknych plam atramentowych na kartce gruboziarnistego papieru. Następnie za pomocą słomki, dzieci dmuchają na rozlany atrament, spiesząc się, aby nie wysechł.
- Porządkowanie stolików po pracy, mycie rąk.
- Wspólne oglądanie prac, zachęcenie do wypowiadania się na temat różnych kształtów uzyskanych podczas dmuchania.
Halina Rajwa |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|